lørdag 30. juli 2011

Storesøster

3. juli var dagen da Sanna ble storesøster og Iben kom til verden

Det har vært en spennende måned siden, og Sanna er en omsorgsfull og
nyskjerrig storesøster.
Første gang de møttes var rørende. Sanna gikk bort til senga Iben lå i, full av forventning, og strøk henne over kinnet.
Hun hadde et spesielt ansiktsutrykk og smil som vi aldri har sett før. Det var nydelig. "Heia baby" sa hun, og bøyde seg ned for å prøve å kysse henne. Hun nådde ikke ned, men fikk henne på fanget rett etterpå. Da ville hun gjerne gi henne litt banan, så vi måtte forklare at Iben bare drakk melk.. :)

Nå er det en selvfølge at Iben bare spiser "melkemat", selvom det ikke alltid er like gøy at mamma ammer. Da passer jeg på at Sanna også har noe kjekt å holde på med, så går det greit det og. Hver morgen er Iben den første hun spør etter, og vi må pent stille oss i kø for å få nattakos. Lillesøster kommer først. Når Iben skal sove vugger hun henne og synger "So ro lille venn" i det uendelige. Og når Iben gråter sier hun "det går bra lille vennen" og vil gi henne smokken.

For meg er det så godt å se hvordan Sanna evner å vise omsorg og godhet, og jeg er så stolt i mammahjertet mitt!

Disse ukene har gått utrolig fort, og vi har vært hos farmor og farfar på helgetur og hatt besøk av mormor og morfar. Sanna nyter å ha så mange rundt seg som gir henne oppmerksomhet - og elsker å spille opp. Hun viser gjerne hvordan det ser ut å være "sint" og "glad", synger sanger for oss og danser. Og hun snakker mer og mer. Når hun spør "Kan jeg få is?" til frokost, og jeg ser på henne med et spesielt blikk sier hun "Neeei, det gåkke an"og smiler lurt. Det kan ha blitt litt mye is i sommer...


Fortsatt god sommer!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar